nordic walking

 
 
 
 
 
Nordic Walking - marsz z kijami wymyślony przez grupę fińskich lekarzy i wybitnych sportowców.

Nowy i prosty sposób na zwiększenie poziomu naszej aktywności, marsz

z wykorzystaniem specjalnie do tego zaprojektowanych kijów. Całość przypomina narciarstwo biegowe w połączeniu z chodem sportowym.

Podobno Nordic Walking wymyślono już w latach dwudziestych, jednakże dynamiczny rozwój przeżywa od 1997 roku kiedy to fińska firma „Exel” wyprodukowała pierwsze specjalistyczne kije do Nordic Walking

Finowie spędzają ponad połowę swojego życia w niezbyt sprzyjających, ze względu na brak słońca, warunkach, więc tym bardziej dbają o poprawę swojej sprawności poprzez ruch.

Nordic Walking to sport nad wyraz łagodny, oszczędza cały aparat lokomocyjny organizmu/stawy, więzadła, ścięgna, mięśnie/. Nie stawia zbyt wielkich wymagań, nie trzeba uczyć się żadnych skomplikowanych ćwiczeń.

 Jest stosunkowo prosty do opanowania (obwiązuje zasada, że prawy kij ma uzyskać kontakt z podłożem w momencie, gdy stawiamy na nim lewą piętę i odwrotnie). To niewątpliwie sport dla wszystkich.

FILM


Jakie są zalety NW? Dzięki regularnym treningom osiągasz wspaniałą sprawność sercowo-naczyniową, redukujesz nadciśnienie, poziom cukru i cholesterolu we krwi, a kijki dają Ci lepsze poczucie bezpieczeństwa podczas marszu i poprawiają równowagę. To także rewelacyjny sposób, by złagodzić lub usunąć sztywność wokół szyi i barków u ludzi siedzących godzinami przy komputerze oraz zestresowanych codziennymi problemami.

Niezwykle ważne jest także, że to, czego obok relaksu najczęściej oczekujemy od sportu czyli spalanie kalorii jest w NW wyjątkowo skuteczne.Jest intensywniejsze, niż podczas marszu (o ok 40%!), przy czym obciążenie dla stawów i kręgosłupa jest (w przypadku równego podłoża) o  wiele mniejsze - użycie kijków w trakcie godzinnego treningu oznacza, w porównaniu z np. biegiem, zmniejszenie obciążenia o  kilkanaście ton, przy jednoczesnym trenowaniu wytrzymałości, siły i gibkości.

 

top